2008. november 6., csütörtök

A Rend Őrei


Az én drága férjem tegnap délután, a reptér előtti hatalmas kereszteződénél MEGÁLLÁS nélkül áthajtott a stop táblánál, miután arról is meggyőzödőtt hogy a 25-ös táblánál kb 50-nel sikerült áthajtania. Jó sofőrhöz illően, elégedett mosollyal hátranézett, és szembesült avval a ténnyel hogy a mögöttünk kullogó gépjárműben rendőrök ülnek. Ezt követően pár másodperces néha hallgatás és feszült várakozás váltotta fel a korábbi örömteli harsány hangulatunkat. Vártunk és reménykedtünk. Bíztunk és koncentráltunk.
Mind hiába! A színes fények jelezték "Megállj! Láttam mit műveltél! !"
Rögtön arra gondoltam, megállítanak és iszonyatos összegeket fizethetünk, itt a helyszínen. Úgy magyar módra, hiszen a külföldiekkel mi is ezt csináljuk.
Az idősödő rendőr rájött, hogy nem tudunk sikeresen kommunikálni. Az első mondat amit megértettem, "..és mikor mennek haza?.." Közöltem, még maradunk december végéig.
Az arcán láttam a kifejezést :"..milyen sokára lesz az még.."
Ezután a következők hangzottak el a szájából: " Tudják, hogy áthajtottak a Stop táblánál? Ezért, nálunk minimum 300 § a büntetés. Vezessen legközelebb óvatosabban! A viszont látásra!"

Ezt megúsztuk. Nem is kellett fizetnünk, kedvessége csak a türelmével vetekedett.
Megtörtént az első rendőri élményünk is!

Fiúk!
Körbe kérdeztem. Itt egy könnyebb fekete munkáért (ami TILOS) minimum 15 dollárt fizetnek óránként. Ha értesz valamihez, fúrni-faragni-festeni akkor 25-30 Dollár -minimum- körül van az óra béred. Ezek a legalacsonyabb bérek, erre fele. Szintén nem merek álltalánosítok, én csak 5-6 olyan emberrel beszéltem akik másoknak adnak munkát.

Nincsenek megjegyzések: